Junioren D1

Je kunt twee keuzes maken (klik op "lees meer" voor een toelichting):

Junioren D1:

Verplichte trainingen: Woensdag baan en zaterdagochtend bos Birkhoven (algemene groep en meerkamp)

Extra Mila trainingen: Dinsdag baan en zaterdag Mila training in bos Birkhoven

Extra meerkamptraining: vrijdag baan

Breedtegroep D1 (keuze 1)

Kies je voor de meerkamp of allroundgroep dan kun je deelnemen aan drie trainingen:

  • Op woensdag volg je de verplichte training waarin alle atletiekonderdelen aan bod komen die je kent van de pupillentrainingen. Maar er komen nieuwe onderdelen bij: hordenlopen, discuswerpen, speerwerpen en polsstokhoogspringen. Alle meisjes vormen een groep en de jongens ook. We beginnen met een gezamenlijke warming-up met diverse oefeningen. Daarna train je elke week een ander onderdeel uitgebreid. Gevolgd door wat korter een onderdeel in wedstrijdvorm. De trainers maken hiervoor een schema. Alle onderdelen komen zo in een seizoen meerdere keren aan bod.
  • Wil je extra meerkamptraining doen: Op vrijdag volg je dan een training waar je elke zes weken een onderdeel kiest. Zo kun je meer leren van een onderdeel. Om dit goed te doen maken we de groepen niet zo groot en kan het dus zijn dat trainers je in een andere groep zetten. Je traint samen met junioren D2. De onderdelen waar je uit kunt kiezen: sprint, hordenlopen, verspringen, hoogspringen, kogelstoten, discuswerpen, speerwerpen en polsstokhoogspringen. Echter, niet elk blok kun je uit al deze onderdelen kiezen.
  • Op zaterdag volg je een bostraining. Deze staat in het teken van je conditie en looptechniek. Je traint met atleten van je eigen jaargang.

Van alle junioren verwachten we dat je ook aan wedstrijden meedoet. Minimaal aan de trainingspakkenwedstrijd, de baancompetitie en de clubkampioenschappen baan.

Specialisatiegroep Mila

In deze specialisatiegroep ligt de focus op het hardlopen: Mila staat voor midden en lange afstand. Je traint voornamelijk samen met leeftijdsgenoten, maar als je een hoger niveau aankunt bespreken we met je of je naar die groep gaat. Je traint drie keer per week: de Mila-trainingen van dinsdag en zaterdag, en de woensdagtraining samen met de breedtegroep. We verwachten van atleten in deze groep dat je aan meer wedstrijden meedoet; dit bespreek je met de trainingscoördinator. Wanneer je kiest voor de Miila tainingen dan kun je niet deelnemen aan de vrijdagtrainingen

Juniorenatletiek Overzicht